Wednesday, May 21, 2014

Her wedding

Feeling a lit bit bored right now so aku godek-godek album dalam PC ni. Best tengok semula gambar-gambar terutama gambar si kerinting tu. Tiba-tiba teringit belum upload lagi gambar wedding mama Naurah (a.k.a ex-housemate aku) yang melangsungkan perkahwinan last month. Sorry beb, lupa tarikh dan malas nak rujuk kat fb. hahaha pemalas gila kan?

Hurm, sebetulnya masa dia bagitau aku beberapa minggu awal before kahwin, aku terkejut gila. Perasaan sedih lebih banyak dari gembira. Teruk nau nak imbas balik ni. Sedih bukan apa, rasa macam kenapa sorokkan urusan kahwin dari aku, lagi nak sebulan kot baru bagitau. So kita ni bukan BBF lagi eh? haaaa terukkan aku? kahkah siap nangis, wassap husband cakap aku taknak g kenduri kahwin dia. aku sedih. kahkahkah bodoh rasa.

Sebetulnya, mama Naurah ni memang jenis perahsia sikit orangnya, baru betul date tarikh kahwin baru dia betul-betul bagitau aku. Tu pun lepas dia dah dating dengan her future husband, dah orang datang merisik bagai, esoknya baru cerita kat aku. Ingat-ingat balik, dia memang pelik plus perahsia sikit orangnya. kahkahkah mesti mu tengah baca ni kan? Ketahuilah ni perasaan aku masa tau mu nak kahwin. Tapi lepas mu bagitau aku adalah antara orang terawal yang tau after Kak yong, aku terus happy semula. yeay! terasa diri ini dihargai. KAHKAH

Pastu rasa sedih jugak sebab macam ada someone rampas dia dari aku. HAHAHA double bodoh. T_T But at the same time, aku rasa gembira jugak. Akhirnyaaaaaaaa, finallyyyyyyyyyyyy dia jumpa dengan satu-satunya lelaki yang layak dan berjaya menawan hati dia. Thumbs up kat husband dia sebab bukan calang-calang lelaki ok yang boleh pikat hati kawan aku ni. Only the best man will win. ;-) Good job, bro! hahaa


So, alang-alang g kenduri kahwin mama Naurah, aku ambik cuti 2 hari lepas tu terus pulang ke kampung. Husband tak dapat cuti, maka BS and her husband yang ikut aku. 

A few picture masa wedding dia.

gila gemuk aku. HAHA Yang baju biru tu ex-housemate jugak. Kami bertiga duk satu rumah dulu. Cuma dengan Mama Naurah ni, aku stay paling lama. Kami start lapor diri kerja pada hari yang sama then dari situ berjanji kalau jumpa rumah sewa contact each other, sampailah aku kahwin keluar dari rumah tu, then tinggal mereka berdua. So silih berganti lepas baju biru tu pun kahwin.



Yours truly and dotter hiksss

Ni baju sandingnya. Cantik2 okay baju pengantin hari tu, dari baju akad nikah sampailah ke baju ke rumah mertua cantik2, plus harga aku rasa macam murah je. memang berbaloi. Takde pulak gambar full dress dia. hehe


Taraaaaaaa inilah suami kawan aku. The best man yang berjaya mencuri hatinya. Kawan aku cantik, suami dia hensem so bagai pinang dibelah dua. (tapi suami aku lagi hensem laaaa HAHAHA ------> ambik la puji suami sendiri. ambikkkkk ambikkkkkkkkkk KAHKAH)

Lupa nak snap picture lauk pauk masa tu. Gila banyak makanan ok, pastu sedap-sedap belaka pulak tu. Lauk kampung always the best. Like gulai kawah (owh, menjejeh air liur aku, sedap sangat), ayam golek (ni aku ratah2 je sedap ok dengan sosnya), ulam-ulaman, eh banyaklah nak senarai.

Tak banyak pun gambar aku snap. Lepas perut kenyang, ambik gambar sekeping dua, bergegas balik kampung. Dalam 2 jam dah sampai kampung.



So, here my wish for u, nabila.


Selamat pengantin baru.
 Semoga bahagia till jannah. 
Aku doakan yang terbaik untuk mu. 
Segala pesanan aku tentang perihal rumahtangga etc semua please baca balik kat PM and WhatsApp. HAHA 
Last sekali, nak ulang balik, still remember pesanan aku, 
Siapa orang paling malang atas dunia ni?
Orang paling malang sekali adalah orang yang jatuh tersungkur tetapi tiada siapa yang hulurkan tangan untuk bantunya bangkit semula. 
Percaya dan yakin, orang yang kita pilih sebagai pasangan inilah yang akan hulurkan tangan nanti tatkala kita jatuh tersungkur. Pasangan inilah akan papah kita bangun dan pimpin tangan kita melangkah semula tatkala satu dunia hanya mampu memandang dengan kebencian. Pasangan yang kita pilihlah yang akan terus genggam erat tangan kita dengan perasaan penuh sayang dan akan bangkitkan semula semangat kita. Sebab itu, syurga isteri di bawah tapak kaki suami. He is everything from now on.
I will pray the best for u. I know u can do it.
Wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik.
Insya Allah.




Oouchhh, touching pulak tengah menaip ni.

HAHAHA

Bukti kawan aku ni tak kena rampas oleh someone yang macam statement aku kat atas tu (HAHAHA sangat benggong masa tu), weekend yang lepas, dia ajak aku teman dia attend wedding kawan dia then kami spent time together-minum-air kelapa-sambil-menikmati-karipap-besar-dan-pisang-goreng-panas-walaupun-perut-dah-kenyang-mentedarah-nasi-minyak-kat-kenduri-tapi-takpe-hati-bahagia-spent-time-together-lepas-tu-baru-rasa-menyesal-diri-semakin- gemuk-tapi-sukar-nak-control-makan-macamkan-bela-hantu-raya-dalam- badan. LOL

Tapi budak yang paling enjoy dapat keluar masa tu adalah si kerinting ni. Pantang nampak taman, nak kena singgah main. Kejap pun jadilah. So mama dia pun layankan aje. Thank you bring us along. T_T


















Till then.







THANK YOU FOR READING THIS!

3 comments:

  1. bahahah... sapa lg nak puji laki sendiri klu bukan bini...

    ReplyDelete
  2. baju kahwin bff akak tu memang cantik2... fai pun berkenan.. hihi.. seronok kan bila ade bff ni..

    ReplyDelete
  3. a'ah la...pengantin tu sama cantik.. saya pun hujung mggu ni bff saya kawen...x sabar nak tgk dia naik pelamin setelah sekian lama dia mebujang... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...