Monday, May 26, 2014

Birthday celebration at The Ritz Grill

As his promise, hubs bawak makan untuk celebrate birthday yang dah lewat 2 hari. Haha Tapi tempat harus aku pilih sebab bosan dia ajak makan-makan kat Crocodile Rock lagi. Bahah! Mentang-mentang bini suka sangat sirloin steak kan, tiap kali nak sambut anniversary ke, birthday dia ke, birthday aku ke, memanjang ajak makan kat sana. 

Macamkan takde tempat lain dah kat Kuantan ni. Tahun lepas start dari birthday aku bulan Mei, Anniversary bulan 9, birthday dia bulan November, owh lupa birthday Mama Naurah pun celebrate kat Crocodile Rock. T_T Makan sirloin steak tak habis-habis. sigh.

So, dah dia janji nak balik last week, maka aku cari tempat best-best untuk makan kat Kuantan ni. Koi bukan orang Pahang, so koi kena tanya orang-orang Pahang. Collague cadangkan tempat ni. TQVM. Kehkeh 

Nak cari The Ritz Grill ni sangat mudah, bersebelahan dengan Season View Hotel je. Kalau pergi malam-malam, nanti nampak kedai yang ada lampu banyak tergantung kat luar tu, betul lah tu restorannya.

Here we go, The Ritz Grill. Nothing fancy, just simple dinner with beloved family. Tempat cosy, nice, romantik gitu. Just nice for us yang ada anak.



Since aku penggemar lamb, so haruslah cuba lamb. Sirloin, rib eye steak pun ada (may fav), memang murah dari Crocodile Rock tapi semalam rasa nak cuba shoulder lamb, macam best je.  Sebab ada baca review dari others blogger. hahaha

Let see the picture yang aku sempat snap :




Rit'z Creamy Mushroom Soup. Must try this. Mushroom soup paling sedap aku makan setakat ni. RM 7.50. This one also recommended by cheff katanya.
Watermelon juice for both of us.


Special Ritz's Fried Rice. Untuk Naurah. RM9.50. Not bad.
Mine. Lamb Chop (Lamb Shoulder). RM24.50. Big portion, 4 piece of lamb, mashed potato and buttered vegetables.

Mine was sooo nice. I love em. Ada 4 ketul lamb tu. Big portion k. Sampai aku tak habis makan. Hubs memang tak makan kambing, so takde siapa yang nak habiskan. That lamb chop was so good, dia marinated then di grill. But ada some part macam liat sikit makan. ke memang bahagian shoulder ni ada liat. Then tak bau kambing sangat pun. eh, best la. Kalau tak cicah dengan black pepper sauce pun dah kira sedap di makan.


Ritz's Chicken Grill. Since hubs tak nak yang crispy, celup tepung what ever, so dia pilih grill. Pun sedap katanya. Aku takde keinginan nak mencubanya, so tak tau rasanya macam mana yang sebetulnya.
Mine tak habis. Hubster punya tak payah tunjuk la, bagi la 3 keping ayam pun dia akan makan habis punya. Tu pun dia bebel membazir tak habis. sigh.

Tu je kami makan. Actually aku nak sangat makan FRENCH BLUBERRY CREME BRULEE sebab baca review semua cakap sedap tapi malangnya, semua desserts habis dah malam tu. Aku syak sebab weekend kan, maybe waktu siang ramai orang kot. Kecewa gila. Kecewaaaaaaaaaaa Must go next time. Ah, next week hubs balik nak pergi lagi. Makan dessert pun jadilah. Creme brulee is my fav. Sob2.

Tu jelah dinner for my birthday. Hadiahnya, aku macam bagi hint la nak pandora (kahkah), tak agak-agak mintak pandora k tapi hubs macam tak kenal ape benda alah tu, dia cakap manik benda tu. kuang ajo. hahaa pastu aku bagitau rege pandora seketul tu yang dia cakap manik tuuuu, terus cakap baik beli gelang emas, balik kg nanti cari emas kat kelantan. katanya. Bertabahlah hati! Kang dia bagi gelang emas, ada aku jual semula beli pandora. KAHKAH

Owh, aku sempat ambik gambar menu kat The Ritz Grill. Bolehlah untuk rujukan siapa-siapa nak makan kat sana. Highly recommended. Dengan harga yang berbaloi, makanan pun best, tempat pun best. Very cheap than Crocodile Rock, cuma kat Crocodile Rock tu ada macam-macam jenis lagi makanan like their pizza, nothing cant beat. Yummeh!






















Last but not least, 


Birthday girl dengan anak yang taknak beri kerjasama. sigh




Till then.


TATA.








THANK YOU FOR READING THIS!

4 comments:

  1. happy belated bday.... sedapnya nampak foods...

    ReplyDelete
  2. naurah bg peluang mama selfie sorang...

    ReplyDelete
  3. wah...nampak sedap la lamb shoulder tu...dpt lak makan dgn creamy mushroom sup tu...2-2 tu mmg favourite i...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...