Tuesday, July 5, 2011

Dont judge the book by its cover!

Tajuk entry tak ada kena mengena dengan isi entry. :-p

Salesgirl : Npe bukak pembalut buah tu? kan dah cantik dia balut tu? Kalo taknak ada pembalut belilah yang siap bungkus tu!

Pembeli : Kalo tak bukak pembalut ni macam mana nak tengok buah ni cantik ke tak macam pembalutnya? Kalo yang dah siap bungkus terang-terang nampak buahnya kuning macam nak membusuk, takkan saya nak beli kot!

Salesgirl : Hurm..yelah. (siap menjeling)

Pembeli : Nah (sambil hulur plastik buah)... timbang sekali dengan pembalut ye!

(Mind you : Aku hanya bukak 10 pembalut buah tapi hanya ambik 6 biji je. Yang selebihnya memang dah tercabut sarung dari buahnya.)

See? Aku rasa customer lain pun ambil tindakan sama macam aku. Pi geledah buah tu sebijik-bijik, kalau tak, takkan lah banyak je buah yang bogel dari sarung dia tuh kan?? hahahaha

Nama je sarung cantik-cantik tapi buahnya ada yang kuning, berlubang, lebam. Apatah lagi aku nak pi beli buah yang dibungkus cantik dalam plastik yang pastinya harga lebih murah tapi rupanya sangat hazab hokei! Warna kuning kau!
Eauuwwww....


So, memang patutlah kan pilih satu-satu????

THANK YOU FOR READING THIS!

2 comments:

  1. patut-patut....mish pun mmg pilih satu2. even nak beli lada kering kat pasar pun. mmg pilih satu2 masuk lam plastik. kalau tak kena yang dah berdebu la apa la...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...